Het supporterscollectief Willem II en de clubleiding van Willem II zijn deze week met elkaar in gesprek gegaan over de sfeer- en sponsoruitingen in het Koning Willem II stadion.

Al jaren sieren door supporters gecreëerde sfeerdoeken de lage hekken op de lange en korte zijden. Door de noodgedwongen afwezigheid van supporters tijdens de coronapandemie, zijn deze posities op de lange zijde door Willem II afgelopen seizoen gebruikt om tijdelijk nieuwe sponsoruitingen aan te brengen.

In de succesvolle zoektocht naar toekomstige samenwerkingen met nieuwe partijen die zich aan Willem II willen binden, zijn deze posities ook voor de komende jaren beschikbaar gesteld aan deze nieuwe sponsoren.

Willem II erkent dat de club de communicatie richting supporters over het gebruik van deze posities eerder op had moeten pakken. Algemeen directeur Martin van Geel: ‘De fantastische ontwikkeling op supportersgebied van de laatste jaren, is voor Willem II iets om trots op te zijn. Naast sportief wil de club ook commercieel gezien vooruitgang boeken. Stadion- en TV-exposure voor onze sponsoren hoort daar onder andere bij, maar niet ten koste van zaken die voor onze supporters van groot belang zijn. Daarom zijn we met onze supporters en nieuwe sponsoren het gesprek aangegaan om tot een oplossing te komen. We hebben een oplossing gevonden waarin ieders belang gediend wordt. Dat siert de goede verhoudingen die we met onze supporters en sponsoren hebben en willen houden.’

Namens het Supporterscollectief Willem II laat Frank Kriellaars weten dat ‘de relatie tussen supporters en club alleen maar als goed omschreven kan worden. Helaas is er zelfs in de beste relatie wel eens onenigheid, maar we zijn blij dat we in een goed onderling gesprek tot een oplossing gekomen zijn. Natuurlijk blijven we teleurgesteld in het feit dat we ruimte voor spandoeken hebben moeten inleveren maar we zijn tevreden met de afspraak dat er ook in de toekomst altijd ruimte zal blijven voor spandoeken, een belangrijk onderdeel van de Willem II supporterscultuur.’